HEM/FAQ/

FAQ

Behöver du hjälp med något kring din order eller har du några andra fårgor och funderingar? Här svarar vi på de vanligaste frågorna vår kundservice brukar ge svar på. Om du fortfarande inte hittar svaret på din fråga är du självklart välkommen att kontakta oss. Antingen via chatten här på hemsidan eller via hej@oncourt.se

Vilket racket ska jag köpa?

Använd vår smarta filterfunktion under racketsidan för att bli guidad till ett racket som passar dig. Du kan också chatta med vår butikspersonal via chatten här på hemsidan, eller maila oss så hjälper vi dig hitta rätt.

Kan ni väga ett specifikt racket åt mig?

Självklart kommer vi göra vårt bästa för att hitta ett racket som passar dig. Vi vet om att varje gram räknas, därför väger vi gärna racket till dig för att hitta det bästa alternativet för dig.

Kan jag provspela ett padelracket?

Om du befinner dig i Stockholmsområdet är du välkommen in till vår butik på Fleminggatan 1. Här har vi flertalet test-racketar som du kan provaspela med, innan du beslutar dig för ett köp.

Vad innebär prisgaranti?

Prisgaranti innebär att vi pris-matchar alla våra svenska konkurrenter. Skulle du hitta ett lägre pris hos någon konkurrent så ser vi till att deras pris även gäller hos oss. För att nyttja prisgaranti så kontaktar du bara oss på hej@oncourt.se så ser vi till att du får din utrustning till samma pris.

Hur fungerar 14 dagars nöjd-kund garanti?

När du köper ett racket hos oss har du alltid 14 dagar på dig att testa racket. Är du inte nöjd? Inga problem, du har då möjligheten att lämna tillbaka racket och få pengarna tillbaka på ett presentkort hos oss. Vi vet hur svårt det är att läsa sig till ett bra racket och har därför denna garanti för att minimera risken för felköp. Garantin går inte att kombinera med prisgarantin. 14 dagars nöjd-kund garantin gäller inte vid köp av begagnade racketar eller om du använder ett presentkort vid köpet.

Kan jag göra ändringar i min order?

Det går inte göra ändringar i en order när ordern väl är lagd. Om något har blivit fel eller om du vill addera en produkt, skicka ett mail till oss så fort du kan, vår mail är hej@oncourt.se

Vart är min orderbekräftelse?

När du gjort en order skickas automatiskt en mailbekräftelse ut till den angivna mailadressen. Ibland händer det att bekräftelsen hamnar i din skräpinkorg och har du skrivit in en felaktig mailadress är du välkommen att kontakta oss.

Kan jag annullera min order?

Om vårt lager inte hunnit skicka iväg din order så finns en chans att vi kan annulera den.Skicka omgående ett mail till oss, hej@oncourt.se så ska vi göra vårt bästa. Om en order har lämnat lagret är det tyvärr ingen möjlighet till annullering. Se då vår returpolicy nedan.

Hur lång är leveranstiden?

Eftersom vi har logistikpartners är det svårt att svara med exakthet hur många dagar en leverans tar. Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar, beroende på din leveransadress. Om det dröjt mer än 2 arbetsdagar för dig att få din leveransbekräftelse, vänligen kontakta oss.

Kan jag spåra min order?

Absolut, när din order är skickad kommer du också få en orderbekräftelse med spårningsnummer.

Hur returnerar jag en vara?

Vid köp av varor på webbplatsen har du som konsument 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till hej@oncourt.se och ska innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig samt obruten förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka det du betalt för varan i enighet med vår återbetalningspolicy

Hur reklamerar jag en vara?

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet genom tex ny produkt, prisavdrag eller återbetalning. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Reklamationen skall lämnas genom att skicka ett meddelande med beskrivning om felet till hej@oncourt.se. Meddelandet skall också innehålla namn, din adress, e-postadress samt ordernummer.

När får jag min återbetalning?

Senast inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan görs en återbetalning till dig.

Jag har en rabatt kod, hur använder jag den?

Du aktiverar din rabattkod i varukorgen innan betalningen.

Min rabatt kod verkar inte fungera?

Detta beror ofta på något av följande anledningar:

  1. Kodens giltighetstid har löpt ut.
  2. Du har stavat fel på koden, råkat lägga till ett mellanrum eller en punkt.
  3. Du kombinerar rabattkoden med andra erbjudanden som ej godkänds.

Funkar fortfarande inte? Vänligen kontakta oss på hej@oncourt.se eller chatta med oss.

Svarar kundservice på helgen?

Vår kundservice har öppet mån-fre 10.00-18.00 samt Lördag 10.00-16:00 och söndag 11:00-15:00 Du kan alltid chatta med oss här på hemsidan.